Najnowsze komentarze
водопровода линий ...
Кованые навершия ht...
Готовы заказать мо...
УДК 624 https://пищевоеĐ...
Компания Буравчик ...
Więcej komentarzy
Moje miejsca

31.03.2010 00:15

Junak po raz kolejny.

Dawno nie pisałem, nieprawdaż?

Dawno nie pisałem, nieprawdaż? Ostatni miesiąc obfitował w dość sporo wydarzeń. Zarówno w życiu prywatnym, jak i w tzw. garażu - w kwestii kółek dwóch. W związku z tym uzbierało się kilka spraw, o których można popisać. Nie wiem, czy poruszać temat Ts, designu, czy też aktualności. A może moja opinia nt. wyścigowych WFM? Dużo tego. Weźmy może na warsztat design, bo jak widać na bannerze wyżej, jest nowa wersja Junaka.


Jednakże słowem wstępu, aktualności. Pierwszy wyścig SBK (drugi taka jedna miła istotka mi ukradła :P) i absurd zwany ograniczeniem mocy do 100km.
Pierwszej rundy nie oglądałem. Z tego co pamiętam, Igrzyska były ważniejsze. Ale obejrzałem końcówkę i było pięknie. Jeszcze do tego Haslam na Suzuki pokazał klasę. Suzi do boju! :D Druga runda podobnie. Przysiadłem przed TV celem obejrzenia wyścigu, który akurat Eurosport nadawał (Jurosport dwa nie mam niestety - superstock mnie ominął :<). Wyścig ładny, kilka zaskakujących sytuacji, jak m.in. szlif Crutchlow'a. Dobrze mu szło. BMW też nieźle sobie radzi jakby nie patrzeć. Szkoda tylko, że Haslam oba wyścigi zakończył za Aprilią Biaggi'ego. Pojedynek ładny, więc nie będę więcej narzekał. Wygrana należna. Na pocieszenie pozostaje prowadzenie Haslama w generalce i podobna sytuacja Suzuki w kategorii marek.
Druga rzecz. Plany UE. Nie wiem, czy jest sens pisać cokolwiek. Może lepiej przemilczeć, bo to, że nie jestem z tego zadowolony, jest chyba proste do odgadnięcia...

Przechodząc jednak do Designu. Dwie sprawy. Nowy rysunek Junaka oraz Pewne skojarzenie. Czy słuszne, decyzja należy do każdego z osobna.

 

 

Tak więc. Drugi rysunek Junaka. Trochę sensowniej wyglądający. Wymiarówka podebrana z VFR800. Cóż poradzić, inaczej bym sobie z proporcjami nie poradził. W dalszym ciągu tył nie jest tym, czym powinien być ostatecznie. Owiewka z boku nabrała sensowniejszego wyglądu. Ten zakichany kawałek metalu trzymający podnóżek pasażera przemilczmy. Tak więc do jako takiego ideału brakuje tylko ładnie skrojonego tyłu. I ciekawszych kół, bo te emanują nudą na kilometr.Następny projekt spróbóję wykonać razem z przodem i tyłem w skali 1/24. Byłaby z tego dobra baza pod modelik, który towarzyszyłby na półce MZ.


Dalej, szybkie spostrzeżenie. Widzieliście najnowszą CBF1000? Ładna jest, trzeba przyznać. Fajnie wygląda ten płaski przód. Ale spójrzcie na bak, szczególnie na zdjęciu typu "tył/bok", jak np, w reklamie zawartej w "Świecie Motocykli". Czy ten bak nie jest podobnie "zagarbiony" jak ten w ETZ? :D A z tym zawijającym się w górę siedziskiem, przywodzi mi na myśl MZ Kanuni.

 


Tyle ode mnie, dzięki za przeczytanie. Miłego dnia/wieczoru/nocy ;>


Komentarze : 3
2014-10-22 13:34:03 DomekPL

Rysunek spoko, tylko dlaczego ten Junak nie ma napędu tj. zębatki i łańcucha ?

2010-04-28 21:52:42 rufaj

Junak mógł tak sie prezentować, niestety ... wiecie dlaczego umarł, takie były czasy i ludzie głupie, choć naród wielki.

2010-03-31 20:38:16 Pasti

Popatrz na inne motocykle i dopiero wtedy próbuj coś rysować. IMHO jedyne co w tym junaku mi się podoba to tylko owiewka, koła, wydech, zadupek, przedni błotnik, bak - to wymaga dopracowania.

pzdr Pasti ;)

  • Dodaj komentarz