18.11.2009 22:48
Ładny ROMET!
A więc - ja jestem zdziwiony i wybałuszam gały ze zdumienia. Nigdy bym nie uwierzył, że Romet będzie wyglądał tak jak Division. Jak nietrudno się domyśleć - temat wpisu typowo designerski.
Prędzej spodziewałbym się czegoś w stylu Rometów K125 czy jak się tam zwą, czyli byleco z okrągłym światłem. A tu popatrz - miła niespodzianka. Dodatkowo daje to trochę optymizmu, bo widać, że u nas też zaczynają wyłapywać designerów. Tak więc trzeba kończyć Junaka, ale o tym później.
Z zewnątrz wygląda ciekawie, przód jest elo, ale tył jest dla mnie spasły. Jak na nake'a to to jest dla mnie GoldWing z dodatkowymi kuframi bocznymi. A co go tak obciąża? To duże czarne coś pod siedzeniem, co od razu przywołuje na myśl plastiki Gixx'ów czy FZR z lat osiemdziesiątych. Propos:
I patrząc na to, pojawia się pytanie - czy Romet chce tym zakryć jakąś staromodną ramę, czy co? Czemu nie mogą wziąć wzoru z Kawasaki i zrobić genialnie lekkiego tyłu, jak w Z1000? Boli mnie to, i to bardzo, bo ogólna koncepcja jest świetna.
Ale nie ma lekko, w każdej partii nadwozia znajdzie się bubel (prawie każdej).
Spójrzmy na bak, a raczej owiewkę od niego odchodzącą.
Powiewa mi trochę Hondą CB, ale jest fajne. Oprócz tego
czarnego cosia co kojarzy mi się ze starym GPX i jest w
opór szpetne. Z pługiem też kiszka. Czemu taki mały? Nie
mógłby być większy? Bielszy? Bardziej zadziorny? W końcu
to naked! Przód jest fajny, jak już pisałem. Nawet ten
błotnik można przeboleć. Wspominałem już, że tablica ze
wskaźnikami jest przecudna? :D I nie zapominajmy o wydechu ^^
Kilka propozycji poprawek elementów, które są ok:
- Producenci - nie cackajcie się z jakimś skórzanym zadupkiem! Trzasnąć w białym plastiku i będzie cudnie!
- Może trochę agresywniejsze linie na owiewce? Nabrałby jeszcze więcej charakteru.
Co jak co. Jak skończę szkic Junaka,
spróbuję nakreślić własną wizję 249. I swoją drogą - Nie
taka tragiczna baza pod 500 jest :D
Komentarze : 11
Przypadkiem znalazłem na ścigaczu przy czytaniu o CBR 250 :P i normalnie w piątek jadę go obejrzeć sobie na żywo :)
Niektórym się nie dogodzi! Narzekają, że polska motoryzacja nie istnieje, a jak Romet itp próbują coś kombinować to też narzekają. Lepsze żeby stawiali małe niż żeby ogłosili upadłość jak wiele polskich firm produkujących pojazdy od rowerów po ciężarówki. Wstydźcie się ci, którzy zamiast wspierać to mają wieczne obiekcje i porównania do marek typu Yamaha czy Honda...
"UWAGA!
W związku z Waszymi licznymi uwagami o prędkości maksymalnej Rometa 249 Division, chcielibyśmy wyjaśnić powstały problem. 90 km/h było wartością błędną, która przez przypadek znalazła się danych technicznych, oficjalnie nam przedstawionych. Rzeczywista prędkość maksymalna 249 Division wynosiła będzie prawdopodobnie około 120-140 km/h. Konkretna wartość podana zostanie w najbliższym czasie przez firmę Romet w komentarzach - zapraszamy więc do dyskusji."
Wyszło sprostowanie. Nie płakać ^^
Wiecie, że to osiąga 90 km/h ??
a więc kilka faktów więcej:
ma on lampy tylnie led, elektroniczny licznik, i nużkę centralną, za które trzeba będzie dopłacić, ale i tak warto, bo kosztuje wersja podstawowa nie więcej niż 2000euro więc i tak z tymi dodatkami będzie ładnie wyglądającą tanią dwieściepiędziesiątką, ma poza tym dwa chamulce tarczowe z przodu, jeden z tyły, za co wielki plus, brak tylko wtrysku, ale to można przeboleć, myślę że to będzie bdb propozycja na pierwsze moto
http://translate.googleusercontent.com/translate_c?hl=pl&sl=en&u=http://news.motorbiker.org/blogs.nsf/dx/eicma2009-romet-249-division---polish-motorcycle.htm&prev=/search%3Fq%3D249division%26hl%3Dpl%26lr%3D%26sa%3DG&rurl=translate.google.pl&usg=ALkJrhjpulO0of-euEgseUwvKu1J3huQ5Q
najwiecej można znaleść na tym tłumaczeniu strony, niestety żaden polak nie napisał o tyw więćej
Piękny ten Romet. Właśnie w miniony weekend zachwycaliśmy się nim z kolegą ;]
Wiadomo - jest wiele uwag na jego temat, ale zauważmy, że to pierwsza taka konstrukcja Rometa. Tak jak napisałeś, wcześniej było "coś", czyli K125. To dopiero tandeta! Ten motor jest naprawdę w porządku!
Beebas - ja jestem osobiście za tym, żeby pozostać przy Romecie :D Warto sobie zostać przy tradycjach i nazwać kiedyś coś Chartem czy Komarem czy też 50-T1 :D
Senekkorzenna - Z ciekawości się Ścigaczowi przyjrzałem. Fajny projekt był. Osobiście mam nadzieję, że jak jeszcze trochę poprawią design to będzie bajeczna sprawa :D
Michał M. - No trzeba przyznać, że nowy rynek się tworzy ;) I tak oto możliwości rozwinięcia wyścigów torowych osiągają rzeczywistość! :D
Romet wyraźnie idzie za trendami. Ninja 250 wykryła niezłą lukę w rynku. VTR250 korzysta z tych doświadczeń, a na horyzoncie majaczą projekty od Suzuki. Obstawiam, że za niedługo powalczą w tym segmencie renomowane europejskie marki. A póki co - mamy Rometa! Wygląda porządnie, a to że czerpie designem od większych, japońskich sprzętów? Przecież to plus! Obstawiam, że cena też nie będzie tragiczna. Ode mnie wielkie brawa! :)
toż to suzuki gladius tylko ze silnik w Romet /cie/ 249cc a w gladius/600/
Jaka jest prawda zobaczymy jak się Division pojawi w punktach sprzedaży i czy się pojawi?
Śmiem twierdzić że podzieli losy Ścigacza 200
Prawda? Sympatyczny jest :-) Sam się zdziwilem, że się "odważyli" na tak śmiałą konstrukcję (jak na polską firmę z "tradycjami") i mam nadzieję, że w końcu kiedyś pójdą po rozum do głowy i zmienią nazwę bo jak nie, to Romet pozostanie... Rometem :-)
Archiwum
- sierpień 2020
- lipiec 2020
- czerwiec 2020
- marzec 2015
- luty 2015
- styczeń 2015
- maj 2014
- luty 2014
- styczeń 2014
- grudzień 2012
- marzec 2012
- styczeń 2012
- maj 2011
- marzec 2011
- grudzień 2010
- listopad 2010
- październik 2010
- sierpień 2010
- lipiec 2010
- czerwiec 2010
- maj 2010
- marzec 2010
- luty 2010
- styczeń 2010
- grudzień 2009
- listopad 2009
- październik 2009
- wrzesień 2009
- sierpień 2009
- lipiec 2009
- czerwiec 2009
- maj 2009
Kategorie
- Imprezy i zloty (8)
- Na wesolo (2)
- Na wesoło (656)
- O moim motocyklu (15)
- Ogólne (151)
- Ogólne (42)
- Ogólne (5)
- Testy (2)
- Wszystko inne (4)
- Wszystko inne (25)